You are currently viewing تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه و بررسی شرایط آن

تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه و بررسی شرایط آن

تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه، شرایط کلی آن، چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های روسیه و ویزا و اقامت تحصیلی در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. به طورکلی مهاجرت به کشورهای مختلف از 6 طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گداری قابل انجام است. در این مقاله به بررسی عناوین مرتبط با تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه خواهیم پرداخت. کشور روسیه به دلیل نزدیکی به کشورمان و فراهم بودن شرایط آسان برای رفت و آمد و نیز امکانات رفاهی مناسب مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است که از این رو سعی کرده ایم تا در این مقاله به سوالات متقاضیان در رابطه با چگونگی تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه پاسخ دهیم.

برای دریافت مشاوره و بهره گیری از تخصص وکلای توانمند در زمینه مهاجرت می توانید از طریق شماره تماس های تماس اعلام شده توسط ما با موسسه ویوارا تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در روسیه

روسیه بزرگترین کشور در جهان از نظر وسعت است و در حدود ۱۲۰ گروه قومی در این کشور وجود دارد که بیش از یک صد زبان صحبت می کنند. و از لحاظ جمعیت نیز روسیه یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان به حساب می آید. کشور روسیه از نظر طبیعی دارای تنوع بسیار زیادی بوده و اکوسیستم های گوناگونی را در خود جای داده است و گونه های نادر جانوری بسیاری از جمله خرس های سفید و سیاه آسیایی، پلنگ برفی، خرس های قطبی و پستانداران گوناگونی مانند خرگوش ها در این ناحیه زندگی می کنند. به طور کلی کشور روسیه دارای جاذبه های طبیعی، فرهنگی و توریستی بسیاری برای دانشجویان مقیم این کشور می باشد. تحصیل در روسیه به معنای تحصیل در زادگاه برخی از پرکارترین هنرمندان و نویسندگان در سراسر جهان است.
گذشته از فرهنگ متنوع این کشور، تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه با این واقعیت که این کشور دارای 26 سایت میراث جهانی یونسکو است که باعث جذابیت بیشتر برای دانشجویان می شود.

در روسیه متداول است که دانشگاه ها سفرهای دانشجویی را به نقاط دیدنی مانند میدان سرخ ، کرملین و کوه های طلایی آلتای و دیگر مکان های دیدنی ترتیب دهند.حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که آیا مهاجرت و تحصیل در روسیه کار درستی است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید شرایط کشور روسیه را بررسی نماییم. یکی از فاکتورهایی که به صورت کلی برای مهاجرت به هر کشوری می توان بررسی نمود میزان مهاجرت شهروندان آن کشور به کشورهای دیگر است. مهاجرت شهروندان روسیه نسبتاً بالا می باشد و این نشان از عدم رضایت این افراد از زندگی در این کشور می باشد. با توجه به این موضوع و این که با کار و سرمایه گذاری در این کشور شانس بیشتری برای مهاجرت به کشورهای دیگر ندارید کشور روسیه به نسبت کشور مناسبی برای مهاجرت نمی باشد. اما در صورتی که بخواهید می توانید از تحصیل در کشور روسیه به عنوان سکوی پرتابی برای دیگر کشورها استفاده نمایید.

تحصیل و اعزام دانشجو به مدارس روسیه

به طور کلی آموزش عمومی در روسیه شامل سه مرحله است: آموزش ابتدایی که به مدت چهار سال ادامه دارد. آموزش دوره مقدماتی عمومی که به مدت پنج سال و آموزش متوسطه که دو تا سه سال به طول می انجامد. روزهای مدرسه به طور معمول از ساعت 8 صبح آغاز می شود و بعد از ظهر ساعت 1 یا 2 به پایان می رسد. دانش آموزان به طور کلی 5 روز در هفته در کلاس شرکت می کنند، اگرچه برخی از مدارس روزهای شنبه به مطالعه اضافی نیاز دارند. موضوعاتی که در مدارس روسیه مورد مطالعه قرار می گیرند عبارتند از: زبان روسی، زبان خارجی، ریاضیات، علوم اجتماعی (از جمله تاریخ و جغرافیا)، علوم طبیعی، علوم رایانه، صنایع دستی (به صورت جداگانه برای دختران و پسران تدریس می شود)، تربیت بدنی، هنر و موسیقی. از بین مدارس بین المللی روسیه می توان به مدرسه بین المللی مسکو، مدرسه بین المللی بریتانیا و مدرسه بین المللی فرانسه اشاره کرد. موسسه ویوارا با بهره گیری از دانش و تجارب وکلای متخصص شما عزیزان را در مسیر تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه یاری می نماید.

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه

بسته به دانشگاهی که برای پذیرش اقدام می کنید شرایط مختلفی را باید برآورده کنید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور روسیه بیشتر دانشگاه ها با توجه به معدل شما، نتیجه آزمون ورودی و نتیجه مصاحبه پذیرش می کنند. از آنجایی که بیشتر دوره های مقطع لیسانس به زبان روسی برگزار می شود، شما باید توانایی خود در زبان روسی را به واسطه آزمون EGE ثابت کنید. اگر به زبان روسی تسلط ندارید، برخی از دانشگاه ها دوره های یک ساله زبان روسی برگزار می کنند و شما می توانید از طریق این دوره ها برای آزمون آماده شوید. مقاطع بالاتر به طور گسترده به زبان انگلیسی ارائه می شود و نیازی به اثبات توانایی در زبان روسی ندارید.

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت است. مثلا برای دانشگاه های مهندسی سطح بالا در روسیه باید حداقل معدل 16 داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + 15 =